Odpowiedzi w sprawie budowy nowego dworca kolejowego w sercu miasta
Szanowny Panie Redaktorze,
głównym ograniczeniem budowy podziemnego dworca w obrębie tunelu kolejowego w Bielsku-Białej jest istniejąca historyczna zabudowa. Nie do uniknięcia byłoby wykonywanie prac bezpośrednio pod istniejącą zabudową. Poza tym ewentualne pomieszczenia obsługi pasażerskiej musiałyby zostać umieszczone na znacznej głębokości pod istniejącą linią i tunelem (obecne zagłębienie tunelu wynoszące około 8-9 m jest niewystarczające dla umieszczenia pomieszczeń pomiędzy stropem tunelu a powierzchnią). W okolicach Placu Bolesława Chrobrego/Zamku Sułkowskich konieczne byłoby umieszczenie pawilonu wejściowego do dworca, schodów, wind. Są to elementy znacznie ingerujące w przestrzeń i ich wpływ na ścisłe śródmieście byłby zdecydowanie negatywny.
PKP SA nie dysponuje w rejonie ścisłego centrum miasta pasem terenu o szerokości niezbędnej do wykonania stacji kolejowej. Zakres tak poważnej inwestycji byłby trudny do uzasadnienia ekonomiczno-finansowego w kontekście korzyści społecznych, zwłaszcza że brak jest sygnałów ze strony mieszkańców o potrzebie lokalizacji nowego dworca w bliskiej odległości od istniejącego i funkcjonującego dworca Bielsko-Biała Główna.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, November 15, 2021 2:37 PM
To: media
Subject: Pytanie o możliwości budowy dworca kolejowego w centrum miasta Bielsko Biała
Do MI
Szanowni Państwo.
Czy istnieje możliwość zaprojektowani przebudowy tunelu pod centrum miasta Bielsko celem dodania tamże możliwości dworca kolejowego podziemnego na kształt metra - stacji metra- na tunelu pod centrum miasta Bielsko-Biała? Taki tunel zwykle kosztuje kilkaset milionów a w tym mieście jest on słabo używany dla dojazdu do centrum miasta. Omija to centrum z braku dworca kolejowego w samym centrum miasta.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Komentarze
Prześlij komentarz